16 septembre 2012

Work smarter, not harder

Vingt-quatre heures ne suffisent pas pour les tâches dont je m'occupe quotidiennement. Twenty-four hours just aren't enough for the list of things I need to accomplish daily.

J'ai besoin d'une femme! Elle pourrait s'occuper des tâches ménagères comme le nettoyage, le linge, la cuisine, etc. Et ça me laisserait du temps pour ma vie professionnelle; pour préparer des leçons pour mes élèves, pour regarder leurs devoirs, faire des notes, assister aux conférences, écrire ce blog..... La liste n'a pas de fin! I need a wife! She could take care of the household chores like cleaning, laundry, cooking, etc. And that would leave me time for my professional life; for designing learning experiences, for checking homework, grading, attending meetings, keeping up with this blog... The list never ends!

Et je n'ai même pas mentionner le temps que j'aime passer avec mon mari. Le week-end, il est presque impossible de relâcher à cause des travaux scolaires. And I haven't even mentioned the time I like to spend with my husband. On the weekend it is practically impossible to relax because of the many obligations I have for school.

Ça suffit, Julie! Arrête ces plaintes et au boulot! That's enough, Julie! Stop the complaining and get back to work!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire